קצבאות לגיל השלישי בביטוח לאומי
התשלום והקבוע של בני הגיל השלישי אל ביטוח לאומי דרך תלוש השכר לאורך השנים יוודא שאותם מבוגרים יוכלו למצות את הזכויות המגיעות להם ברגע האמת. איך זה עובד בדיוק? המשיכו לקרוא.
- מרכז הידע
- אתר ביטוח לאומי, ביטוח לאומי, ביטוח לאומי אזור אישי, קביעת תור ביטוח לאומי
תוכן עניינים בכתבה: קצבאות לגיל השלישי
קצבאות – הגיל השלישי
המוסד לביטוח לאומי, כשמו כן הוא, אמון על הבטחת הקיום הבסיסי של אזרחי המדינה ללא קשר לגיל שלהם, למקום המגורים או למצב הבריאותי שלהם. כאשר מדובר באנשים בגיל השלישי אין ספק שעניין זה מקבל משנה חשיבות, זאת בשל העלייה בתחלואה או בקושי להתפרנס בגילאים אלה.
בארץ יש אינספור אנשים בגילאי הפרישה מהעבודה שמוצאים את עצמם מחויבים להמשיך לעבוד בשל היעדר מקורות הכנסה כך שהם חייבים להמשיך ולפרנס את עצמם גם בתקופה שבה הם צריכים לנוח וליהנות מפרק זה של החיים שלהם. התשלום הרציף והקבוע שלהם של ביטוח לאומי דרך תלוש השכר לאורך השנים יוודא שהם יוכלו למצות את הזכויות המגיעות להם ולכן חשוב מאד לדעת מה מגיע להם כדי לעקוב אחרי הגעת התשלומים השונים במועדם. אנשים בוגרים מאופיינים גם בגיל מתקדם וגם לעיתים קרובות במצב בריאותי בעייתי ולכן במיוחד עבורם חשוב לדעת איך המוסד לביטוח לאומי עומד לרשותם ויסייע להם.
איך בכלל יוצרים קשר עם המוסד לביטוח לאומי?
למרות פערים טכנולוגיים יש לא מעט אנשים בגיל השלישי שגולשים באינטרנט ובקיאים בהתנהלות של אתרי אינטרנט רשמיים. הם יכולים ליצור לעצמם חשבון דרך ביטוח לאומי אזור אישי באתר הרשמי, וכך יוכלו להתעדכן בסטטוס שלהם ברישומי המוסד ולוודא שכל הפרטים שלהם אכן מעודכנים. הם יוכלו לעקוב אחרי תשלומים שהם מקבלים, יש שם אזור של יצירת קשר אישי וכמובן שאם הם מגלים שיש להם חוב הם יכולים לשלם אותו על המקום ללא עיכוב.
אנשים אלה יוכלו גם ליצור קשר טלפוני עם המוסד על מנת לברר כל מה שחשוב להם ואם הם עדיין מתנהלים בצורה עצמאית הם גם יכולים למצוא את לשכות המוסד לביטוח לאומי ואת הפריסה הארצית שלהם על מנת לפנות ולקבל את המענה הדרוש. בשנים האחרונות לא מתקבלים בסניפי המוסד לביטוח לאומי אנשים שמגיעים אלא רק לאחר זימון תור ביטוח לאומי. כך אפשר לווסת את כמות האנשים שמגיעה, להתאים אותה לשעה ביום, לפזר את הגעת האנשים כך שלא ייווצרו תורים ארוכים ובאופן כללי הרי שיש בזה כדי לייעל את העבודה של צוות הפקידים במקום.
- זאת ועוד: על קביעת תור בביטוח לאומי >>
רשת האינטרנט לשירותם של אנשי הגיל השלישי
מה שמעניין את אנשי הגיל השלישי הוא העברת הכספים עבור הקצבאות שהם זכאים להן – קצבת זקנה, קצבת נכות או ניידות או כל קצבה אחרת שהם מקבלים בשל מצבם הבריאותי, בשל גילם או בשל כל אירוע אחר שהתרחש בחייהם ומזכה בקצבה.
אצל רובם הגדול של אנשי הגיל המבוגר קצבאות אלה דואגות לכך שהאנשים יקיימו את עצמם בכבוד וביחד עם תשלום הפנסיה (בתקווה שיש להם) הם מגיעים לסכומי כסף שמסייעים להם להתמודד עם היומיום ומהווים ביחד הכנסה שוטפת ראויה למחייה רציפה. זו הכוונה של המוסד או אתר ביטוח לאומי – להחזיר לאנשים אלה ולגמול להם על שנים רבות של תשלומים שוטפים. אפשר לומר שכל התשלומים שהם העבירו דרך תלושי השכר שלהם לאורך השנים מוחזרים להם כעת ומסייעים להם להתקיים בכבוד.
כאשר הם יודעים בדיוק איזה תשלום מגיע ומתי – הם יכולים לעקוב אחרי הגעת התשלומים וללא ספק הם יבלו את שנות החיים בגיל השלישי בראש שקט ובשלווה שיש מי או מה שדואג להם ולמחייה הקיומית שלהם.
האם רשת האינטרנט מתאימה לאנשי הגיל השלישי?
יש מי שיגיד שאנשי הגיל השלישי מתקשים להבין את אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ולכן יעדיפו להמשיך ולהגיע לסניפים הפזורים בכל הארץ. יתכן ויש בזה מן האמת אך בכל מקרה אם אנשים צעירים יותר שמסתדרים טוב יותר עם הטכנולוגיה לא יגיעו פיזית אל הסניפים הרי שיהיה פנאי גדול יותר של הפקידים לתת שירות מצוין לאנשים המבוגרים שמתקשים להגיע לסניף ולכן אם כבר הגיעו – ייתכן והיה להם חשוב והם עשו קצת מאמץ לשם כך.
מכאן שגם אם לא לשמה – הרי שהאזור האישי באתר של המוסד לביטוח לאומי מסייע, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף לאזרחים שבגיל השלישי וכך הם יכולים לדעת שיש להם איך לפנות למוסד והם לא יוותרו על מיצוי הזכויות שמגיע להם, כמו לכל אזרח במדינה ואפילו יותר.
שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.
עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:
קבלת שירותים דיגיטליים דרך אזור אישי (מעודכן 24)
האזור האישי של ביטוח לאומי מציע מגוון רחב של שירותים דיגיטליים הנגישים בקלות מכל מקום ובכל זמן. בכתבה זו נסקור את השירותים הדיגיטליים הזמינים, כולל
מדריך שימוש מקיף באזור האישי של ביטוח לאומי (מעודכן 24)
האזור האישי של ביטוח לאומי נועד לספק למשתמשים גישה נוחה ומאובטחת למגוון שירותים דיגיטליים, המאפשרים להם לנהל את ענייניהם מול הביטוח הלאומי בצורה קלה ויעילה.
החשיבות של עורך דין בענייני נושא ביטוח לאומי
במציאות החיים המודרנית, מערכת הביטוח הלאומי מהווה חלק בלתי נפרד מהתמיכה הכלכלית והחברתית של אזרחים רבים. הביטוח הלאומי מספק מגוון רחב של קצבאות והטבות לזכאים,