שליחת מסמכים ביטוח לאומי – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

שליחת מסמכים ביטוח לאומי – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

כיום אפשר להגיש מגוון טפסים לביטוח לאומי בלי לצאת מהבית! בכמה פעולות פשוט דרך המחשב האישי ובאמצעות גלישה לאתר של ביטוח לאומי. הרבה אנשים לא האמינו ועדיין לא מאמינים שגם גוף שנחשב למיושן יכול להתקדם עם הטכנולוגיה הכי עדכנית ולהציע למבוטחים בו אפשרויות של מילוי טפסים והגשת בקשות או תביעות דרך המחשב בנוחות שלהם. נשאלת השאלה – אילו סוגי טפסים קיימים, וגם: בעידן בו הכל קורה ברשת, איזה טפסים אפשר למלא ולהגיש דרך האינטרנט?

שירות אישי ביטוח לאומי

קרדיט לתמונה: Freepik, pikisuperstar

המוסד לביטוח לאומי אחראי במדינה על מתן שירותים סוציאליים לאזרחים, לרבות אלה שלא מצליחים מסיבות כאלה ואחרות לקיים את עצמם בכבוד. כל שינוי במצב אישי, משפחתי או תעסוקתי יכול להיות כזה שישפיע גם על המצב הכספי של אזרח זה או אחר ולכן המוסד לביטוח לאומי חייב להיות מעודכן ולדעת בדיוק מה הסטטוס של כל אזרח ואזרח. בעבר על מנת לעדכן את המוסד בשינויים שחלים לאורך השנים בסטטוס הבריאותי או המשפחתי, היה צריך להגיע אל לשכות המוסד ולהציג בפני הפקידים את האישורים השונים שקשורים לאותו השינוי ומוכיחים אותו.

מדריך:

כיום אפשר להגיש דרך אתר ביטוח לאומי אינספור טפסים שקשורים למגוון מצבים בחיים – לידה, הפסקת עבודה או חזרה לעבודה, אזרחים יכולים להגיש טפסים שונים וגם המעסיקים יכולים, בקשות לוועדות רפואיות, מסמכים שחתומים על ידי רופאים מומחים, טפסים שקשורים במזונות, פתיחת תוכניות חיסכון לכל ילד, בירור נושאים או הגשת אישורים על ימי מילואים לאזרחים שמשרתים וכמובן טפסים שקשורים בפשיטת רגל של עסק, בקשת אחוזי נכות, מילוי טפסים לצורך קבלת תו נכה לרכב, הפיכתם של אנשים לאלמנים, אלמנות או שארים ועוד ועוד. דרך ביטוח לאומי אזור אישי אפשר לבקש בקשות או להגיש תביעות שרלוונטיות לאותו אזרח באופן אישי וגם לבדוק לאילו הטבות או זכאויות הוא עומד בקריטריונים והוא יכול לבקש. אפשר לעשות את כל זה דרך האזור האישי שמתחברים אליו באמצעות סיסמה קבוע או דרך קוד שנשלח לאחר הזדהות עם מספר תעודת הזהות ומספר הטלפון הנייד או שאפשר לבצע זימון תור ביטוח לאומי ובכל זאת לעשות את כל זה בפגישה פרונטלית עם נציגי המוסד בסניפים.

אין ספק שהרבה יותר קל לבצע פעולות דרך המחשב של הבית ולא להגיע עד הסניף של המוסד לביטוח לאומי. נשים בהיריון יכולות לדווח כך על הסטטוס שלהן, אפשר לוודא שקצבת הילדים המשולמת נכונה ומעודכנת, אפשר להגיש תביעה לקבלת אחוזי נכות וכמובן לעדכן סטטוס של נישואין, גירושין, הולדתו של תינוק למשפחה או חלילה של מוות. את כל אלה עושים על ידי מילוי הטפסים באתר או על ידי הדפסת הטופס והעלאתו דרך המחשב למקום הנכון. המוסד לביטוח לאומי לא רק מסייע למבוטחים בו לקבל שירותים או אישורים שונים בצורה מהירה, יעילה וטכנולוגית אלא גם מקל מאד על הפקידים בסניפים שיכולים לתת שירות הרבה יותר טוב כשהם יודעים שהתור של הממתינים לקבלת שירות אינו גדול כי הרבה מאד מסתדרים היטב עם ביצוע עצמאי של מה שצריך דרך המחשב שבבית.

בין אם בוחרים למלא ולהגיש את הטפסים דרך אתר האינטרנט או דרך הסניף הקרוב למקום המגורים – חשוב מאד לשים לב שאכן מילוי והגשת הטופס מתבצעים. בעזרת טפסים אלה המוסד לביטוח לאומי יהיה חשוף למידע החשוב אודות האזרחים ולא ייווצר מצב של תשלום גבוה מדי, נמוך מדי או באופן כללי התחשבנות לא נכונה של האזרחים מול המוסד לביטוח לאומי. לכל דיווח דרוש יש את סוג הטופס המתאים לו וחשוב מאד להקפיד על מילוי נכון ומדויק של כל הפרטים על מנת שפקידי המוסד יוכלו להזין במערכות הממוחשבות של המדינה את השינויים או העדכונים וכך אותו אזרח יכול להמשיך הלאה עם הגשת תביעות או בקשות לאחר שהסטטוס שלו מעודכן בצורה הכי טובה ונכונה.

ברגע שכל אירוע בחיים מעודכן וידוע על ידי המערכות של המוסד לביטוח לאומי אפשר להיות רגועים מבחינת ההתחשבנות מול המוסד וכמובן מבחינת בקשות שונות שייתכן והאזרחים ירצו לבקש. מדי פעם מומלץ לגלוש לאתר האישי על מנת לוודא שאכן המידע מעודכן ולא צריך למלא שום טופס לצורך שינוי פרטים כאלה ואחרים.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>