על המחשבונים השונים של ביטוח לאומי

על המחשבונים השונים של ביטוח לאומי

באתר האינטרנט של ביטוח לאומי אפשר למצוא כמה וכמה סוגים של מחשבונים וכמובן הסברים אודות תשלומים או הטבות וכך כל אזרח יכול לגלוש לאתר, לקרוא את המידע הרלוונטי עבורו ולבצע סימולציה של תשלום או תנאים דרך המחשבונים השונים. על המחשבונים השונים – בכתבה הבאה.

ביטוח לאומי אתר אישי

קרדיט לתמונה: Freepik, storyset

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף שיסייע לאזרחי המדינה במידה וקורה משהו שימנע מהם לעבוד ולפרנס את עצמם. מדובר בגוף שפועל על בסיס תשלומי מס חובה, דמי הביטוח הלאומי, שכל אזרח במדינה מחויב לשלם על מנת להיות זכאי לסיוע והתמיכה של המוסד (למרות שהרצון והשאיפה צריכים להיות לא לרצות בכך בשום שלב בחיים).

מכיוון שהמוסד לביטוח לאומי מלווה את האזרחים לאורך כל החיים שלהם ויש לו השפעה וקשר הדוק עם כל שלב ושלב – הרי שיש הרבה מה לדעת על זכאויות להטבות או תנאים סוציאליים ולא תמיד פשוט לקבל את המידע הזה בצורה נוחה, ידידותית וקלה להבנה. בדיוק לשם כך באתר האינטרנט של ביטוח לאומי אפשר למצוא כמה וכמה סוגים של מחשבונים וכמובן הסברים אודות תשלומים או הטבות וכך כל אזרח יכול לגלוש לאתר, לקרוא את המידע הרלוונטי עבורו ולבצע סימולציה של תשלום או תנאים דרך המחשבונים השונים.

חשוב לציין שבכל מקרה מה שקובע הוא התייחסות אישית של פקידי המוסד ורק הם אלה שיאשרו (או לא יאשרו) בקשה לתגמולים או תשלומים.

אילו חישובים אפשר לבצע בצורה עצמאית באתר של המוסד לביטוח לאומי?

כאמור, אפשר וכדאי להכיר את המחשבונים שיש באתר של המוסד לביטוח לאומי ולו על מנת לקבל מושג האם הטבה זו או אחרת עשויה להיות רלוונטית. כך למשל אפשר לוודא במחשבון קצבת הילדים שגובה הקצבה המשולם הוא הנכון. במידה ומגלים שיש אי התאמה בין הסכום שמראה המחשבון המקוון לבין סכום התשלום בפועל – כדאי לבדוק דרך לשכות המוסד את הפער וכך לוודא איזה מהסכומים הוא הנכון על מנת לעדכן בהתאם. המחשבונים לא נמצאים באתר של ביטוח לאומי אזור אישי אלא נמצאים בעמוד הראשי של האתר כך שכל אזרח, גם אם אין לו קוד או סיסמה לאזור האישי יכול לבצע את סימולציות החישובים. 

דוגמאות נוספות למחשבונים שאפשר לעשות בהם שימוש – קבלת קבצת שארים עבור מי שהתאלמן, חישוב גובה תשלומי מזונות במקרה של הורים גרושים, בדיקת הזכאות להבטחת הכנסה, ביצוע סימולציה לגובה קצבת נכות בשיעורים מסוימים ועוד. היתרון של השימוש החופשי במחשבונים הוא האפשרות להבין טוב יותר את המצב האישי ועל סמם הבנה זו לקבל את ההחלטה האם לפנות או לא לפנות למוסד לביטוח לאומי לצורך ביצוע שינויים במצב האישי או להגיש תביעה כזו או אחרת.

מה דרך הפעולה הנכונה עם המחשבונים?

אדם זה או אחר שסבור שתשלומים שהוא משלם או מקבל מהמוסד לביטוח לאומי אינם תואמים את המצב האישי שלו יכול להיכנס לאזור המחשבונים של אתר ביטוח לאומי על מנת לבצע סימולציה של חישוב אשר תהיה מבוססת על הנתונים האישיים שלו כפי שיזין אותם – מגדר, תאריך לידה, נתונים שקשורים למקום העבודה שלו או לילדים שלו והמצב המשפחתי שלו.

אותו אדם יקבל מושג בנוגע לסדר הגודל של התשלום שהוא אמור לשלם או לקבל או שיקבל תשובה האם הוא זכאי או לא לקצבה מסוימת שאודותיה בירר. במידה והוא מגלה חוסר התאמה למה שקורה במציאות כדאי לו לבצע זימון תור ביטוח לאומי כדי להגיע לאחת מהלשכות של המוסד, להציג מסמכים כאלה ואחרים שתומכים בבקשה שלו או מוכיחים מצב אישי מסוים וכך לבדוק מול נציג של המוסד האם יש צורך בביצוע שינויים ברישום שלו, שינויים שישפיעו על גובה התשלומים שהוא משלם או על גובה הסכומים של הקצבאות שהוא מקבל.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!