ביטוח לאומי מציג: מחקר ותכנון מתקדם

ביטוח לאומי מציג: מחקר ותכנון מתקדם

עצם הדיגיטציה של המוסד לביטוח לאומי יש בה כדי לרמוז על כך שלא מדובר בגוף שקפא על שמריו אלא על חשיבה חדשנית ומתקדמת מצד אלה שמובילים אותו. קראו עכשיו על המחקר והתכנון שמוביל הביטוח הלאומי!

ביטוח לאומי שירות אישי

קרדיט לתמונה: Freepik, storyset

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף במדינה שאמון על צמצום פערים חברתיים על פי מדיניות רווחה חברתית שמתעדכנת על ידי הכנסת והממשלה מדי פעם.

זה הוא הגוף אשר עליו מוטלת האחריות לאתר את האוכלוסיות המוחלשות ומעוטות ההכנסה בקרב הציבור הרחב על מנת לסייע להם ליישר קו ככל האפשר ובכך לאפשר להם להגיע לכדי שוויון הזדמנויות בכל תחום מתחומי החיים.

עם הזמן ועם שינויים שחלים בתחומי החברה, הרווחה, הכלכלה והדמוגרפיה צריכים מדי פעם לבצע הערכות מצב על מנת לעדכן את ההנחיות שעל פיהן פועל המוסד, לוודא שההנחיות מותאמות לעת הנוכחית ולשגרה וכך לוודא שאכן עדיין האוכלוסיות הנכונות הן אלה שמקבלות את התמיכה והסיוע שנדרשים להן.

אנשי מקצוע ממגוון תחומים של מדעי החברה והרווחה עוסקים כל הזמן במחקרים, בחינות וביצוע סטטיסטיקות על מנת לוודא שמדיניות המוסד לביטוח לאומי תואמת את הצרכים שעולים מהשטח.

איך אפשר להתרשם מהמידע?

דרך אתר ביטוח לאומי אפשר למצוא מידע מגוון ומעניין שקשור לדרך העבודה, למדיניות עדכנית, למחקרים שמבוצעים בתחומים שונים או ניירות עמדה שמפורסמים מעת לעת. 

חשוב לזכור ולהבין שלוקח זמן עד שמדיניות משתנה או עד ששינויים מחלחלים עד לרמת הפרט ומדובר במחקרים וסטטיסטיקות שמבוצעים לאורך הרבה מאד זמן.

מכאן שגם שינויים או החלטות שיתקבלו לא יבואו לידי ביטוי באופן מיידי כך שהאזרחים מיד יוכלו לראות או להרגיש את השינוי אך כאשר יהיה מדובר באוכלוסיות ספציפיות הרי שמי שהעדכונים רלוונטיים עבורו יקבל את העדכונים ויוכל להמשיך הלאה את חייו בידיעה שיש מי שדואג לו ומכיר מקרוב את המצב שלו.

ישנה גם קרן מחקרים אשר פועלת מטעמו של המוסד ומעדכנת בממצאיה את לשכות המוסד הפזורות בכל רחבי הארץ.

כבר עכשיו אפשר לגלוש לאתר האינטרנט של המוסד ולדעת בוודאות שכל מה שקורה שם הוא התאמה של האתר והשירותים המקוונים לרוח התקופה, למציאות הטכנולוגית והדיגיטלית ולכך שמי שבוחן את השטח מגלה שיש דברים או פעולות שצריכים להתבצע אחרת.

על החידושים במוסד לביטוח לאומי שנכנסו לתוקף בזכות מחקרים ותכנון

עצם הדיגיטציה של המוסד לביטוח לאומי יש בה כדי לרמוז על כך שלא מדובר בגוף שקפא על שמריו אלא על חשיבה חדשנית ומתקדמת מצד אלה שמובילים אותו.

כניסה דרך ביטוח לאומי שירות אישי שמתחברים אליו עם מספר תעודת זהות ומספר הטלפון הנייד הוא התאמה של שירותי האתר למציאות הנוכחית שבה רשת האינטרנט לוקחת חלק גדול ומהותי בחיי היומיום של כל אזרח וניתן דרך האזור האישי לבצע פעולות שעד כה היו מצריכות יציאה מהבית והגעה אל סניפי המוסד במהלך שעות הפעילות המקובלות.

שיתוף מידע ובחינת נתונים לעומת העבר

אין זה קל להכניס או לבצע שינויים מהותיים כמו למשל יצירת מערכת ממוחשבת ונוחה של זימון תור ביטוח לאומי על מנת להקל על המגיעים לסניפים, לוודא שהם מגיעים מתוך סיבות מוצדקות וכמובן להפחית ככל האפשר את זמן ההמתנה לקבל השירות הדרוש.

מוסד ביטוח לאומי מצליח בזה בזכות שיתוף והעברה של מידע בין משרדי הממשלה השונים והגופים שפועלים מטעם המדינה, כל מחקר חדש שמבוצע נבחן לעומק לאור נתוני עבר שקשורים באותו נושא או תחום.

ישנם כנסים מקצועיים שנציגי המוסד מגיעים עליהם על מנת להתעדכן ולדעת מה קורה בשטח מבחינת גופים פרטיים או עסקיים שיש להם ממשק עם תחומי הרווחה וכמובן שעם הזמן אפשר להיחשף לכמה שיותר פרסומים של המוסד על מנת להבין לעומק את דרך הפעולה וקביעת המדיניות של הפקידים.

מומלץ לכל האזרחים במדינה להכיר את השיטות והדרכים שבהן המוסד לביטוח לאומי מקבל את ההחלטות שלה, גם אם לפעמים התחושה היא שמדובר בגוף מיושן שלא מתקדם הלאה כמו מוסדות אחרים.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!