פטור ממס הכנסה דרך ביטוח לאומי – ככה זה עובד

פטור ממס הכנסה דרך ביטוח לאומי – ככה זה עובד

מסתבר שבמקרים מסוימים אפשר לשלם מס מופחת או אפילו לא לשלם בכלל מס הכנסה. איך בדיוק זה עובד? כל הפרטים בכתבה הבאה. קריאה מהנה!

 
ביטוח לאומי אישי

קרדיט לתמונה: Freepik

פטור ממס הכנסה ביטוח לאומי

מס הכנסה, כידוע לכולם, זהו מס שחובה על כל האזרחים במדינה לשלם על פי גובה ההכנסות החודשיות שלהם. הכנסות אלה יכולות להגיע מעבודה תמורת שכר, מהשכרת דירה או כל הכנסה אחרת מוכרת וחוקית. לא רק גובה השכר קובע את תשלום המס אלא גם מצב אישי של העובד.

 במקרים מסוימים אפשר לשלם מס מופחת או אפילו לא לשלם בכלל מס הכנסה. לדוגמא: מי שנקבע לו דרך פקיד ביטוח לאומי שיעור נכות של 90% לפחות לצמיתות (שלא נדע) עשוי להיות פטור מתשלום מס הכנסה אך עליו להגיש בקשה לכך, שכן אין זה מתעדכן באופן אוטומטי.

כיום, בעזרת אתר נוח ומסודר של המוסד לביטוח לאומי יכולים האזרחים השונים לבצע מגוון רחב של פעולות בצורה עצמאית בלי להגיע לסניפים של המוסד, למרות היותם פזורים בצורה נוחה ברחבי הארץ ובסמיכות למקום המגורים.

איך מבקשים ומקבלים פטור ממס הכנסה?

כאמור, השלב הראשון בדרך לבקשה ואישור לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה מתחיל בוועדות השונות של המוסד לביטוח לאומי.

הוועדה הרפואית היא זו אשר תתכנס ואותו אזרח יופיע בפניה על מנת שיוכרו לו שיעורי הנכות על פי המצב הבריאותי שלו. חשוב מאד שכל העמודים של אתר ביטוח לאומי אזור אישי יהיו מעודכנים בכל מה שיש לאותו אזרח לעדכן בו את המוסד לביטוח לאומי – מסמכים רפואיים, אישורים של רופאים תעסוקתיים, כתובת מדויקת וכל פרט אישי או משפחתי נוסף.

כך הוא יוכל לקבל הזמנה להופיע בפני הוועדה הרפואית אשר תדון במצבו ותקבע האם הוא אכן זכאי להכרה בנכות בגין המצב הבריאותי שלו. זאת ועוד – הרי שאם שיעור הנכות שיוכר לו יהיה גבוה מ- 90% הרי שלאחר מכן יהיה חשוב לוודא במקומות הנכונים של אתר ביטוח לאומי שמסקנות הוועדה אכן מעודכנות ואז הוא יוכל להגיש בקשה לפטור אותו מתשלום מס הכנסה.

החשיבות של פטור ממס הכנסה לזכאים באישור המוסד לביטוח לאומי

מי שנקבעו לו 90% נכות לפחות הרי שהוא לא מסוגל לעבוד כמו שצריך, לפרנס את עצמו וכנראה שהוא מתקיים מקצבאות כאלה ואחרות של המוסד לביטוח לאומי על פי המצב האישי והבריאותי שלו.

המינימום שהמדינה יכולה לעשות עבורו ועבור שכמותו הוא להקל עליהם ככל האפשר ואחת ההקלות הגדולות היא מתן הפטור מתשלום מס הכנסה. אם לאותו אזרח יש בבעלותו דירה בהשכרה שמניבה לו הכנסה ובזכותה הוא מתקיים בכבוד – הרי שראוי שלא תיפגע הכנסה זו בשל תשלום המס.

על מנת לקבל את הפטור הלכה למעשה צריך למלא את הטופס הייעודי באתר של המוסד לביטוח לאומי או לבצע זימון תור ביטוח לאומי ולהגיע אל אחד הסניפים הפזורים ברחבי הארץ של המוסד על מנת להגיש אותו.

ביטוח לאומי טלפון – התקשרו עכשיו בקליק >>

כיום עדיף ומומלץ לבצע כמה שיותר פעולות בצורה עצמאית דרך אתר האינטרנט של המוסד וכך לחסוך את הטרחה הכרוכה ביציאה מהבית והגעה עד למוסד, בעיקר עבור אדם שזה עתה הוכר כבעל נכות חמורה ומתקדמת. לשכות המוסד לביטוח לאומי מבצעות בדיוק את אותן הפעולות שמתאפשר לבצע באופן עצמאי ולכן עדיף לפעול לבד מהבית בלי לצאת.

רשת האינטרנט לעזרתם של מבוטחי המוסד לביטוח לאומי

מה שבעבר הכריח לצאת מהבית ולהגיע עד לסניף המוסד לביטוח לאומי ולהמתין הרבה זמן בתור – כיום יכול להתבצע בצורה מהירה ומקוונת דרך המחשב הביתי.

 גם מי שנקבעו ולו 90% נכות יכול להיעזר בקרובי משפחה או חברים וכך לבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להגיש את הבקשות הרלוונטיות מהמוסד לביטוח לאומי.

ברגע שהאזור האישי באתר המוסד יהיה מעודכן בכל המידע והפרטים החשובים והנדרשים – אפשר להיות בטוחים שגם הפטור ממס הכנסה יתקבל ויאושר ללא המתנה ממושכת. חשוב מאד לקבל את כל ההנחיות על מנת לפעול כמו שצריך, בעיקר במידה ובה צריך לעדכן את המוסד או את רשויות מס הכנסה בנוגע לשינוי בסטטוס של אותו אזרח שמבוטח במוסד.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>