על הנפקת תו נכה בביטוח לאומי

על הנפקת תו נכה בביטוח לאומי

תו נכה, כמו שנרמז מהשם שלו – זוהי תעודה שמעידה על נכותו של אדם מסוים, על היותו מוגבל בניידות או בתנועה ועל כך שיש לו עדיפות בחנייה. מי שנקבעה לו נכות של 60% לפחות עשוי להיות זכאי לתו נכה של המוסד לביטוח לאומי ולכן כדאי מאד לדעת על ההנחיות המתאימות לביצוע על מנת לקבל את התו.

תו נכה

קרדיט לתמונה: Freepik, vectorjuice

התקנות היבשות, כאמור, קובעות לפחות 60% נכות מוכרת ומעבר לזה גם עיוור, מי שמתהלך עם קביים באופן קבוע, נכה משרד הביטחון, הורים לילד נכה ומי שללא רכב כלל לא יוכל להתנהל בדרכים או שמצב בריאותו יחמיר – כל אלה יכולים להיות זכאים לתו נכה עבור הרכב שלהם. התחלת התהליך של קבלת תו נכה לרכב מבוצעת דרך אזור אישי ביטוח לאומי, כלומר דרך ההכרה של המוסד לביטוח לאומי במצב בריאותו של אותו אזרח על מנת שהוא יקבל את אחוזי הנכות הדרושים.

חשוב מאד: דרך אתר ביטוח לאומי – להעלות את המסמכים הרפואיים, האישורים השונים וכל הטפסים הדרושים על מנת שפקידי המוסד לביטוח לאומי יראו אותם ויבינו שמדובר באדם שצריך להיות מוזמן להופיע בפני הוועדה הרפואית. יש גם מקרים שדרך המסמכים הרפואיים אפשר יהיה להבין שמדובר בצורך בהכרה בשיעור נכות גבוה כך שיתכן שלא יהיה הכרח שאותו אדם יגיע לוועדה הרפואית.

דרך אתר אישי ביטוח לאומי אפשר יהיה לראות את ההחלטה של הוועדה ואת שיעור הנכות שנקבע. במידה והוא גבוה מ- 60% אפשר להגיש בקשה לתו נכה. חשוב לעשות את ההבחנה בין תעודת נכה שמעניק המוסד לביטוח לאומי שמורה על כך שמי שנושא אותה הוא נכה מוכר, לבין תו נכה לרכב.

 מדובר בשני דברים נפרדים ולתו שמצמידים לרכב צריך לבצע פעולות נפרדות. מכיוון שלא לכל נכה יש רכב הרי שתו נכה לרכב לא מונפק באופן אוטומטי. על מנת להגיש בקשה לתו נכה לרכב יש להצטייד בכל המסמכים של המוסד לביטוח לאומי, לקבל חוות דעת מרופא מקצועי אודות המצב הבריאותי וכמובן לצרף מסמכים אודות הרכב עצמו – מספרי רישוי ורישיון הרכב שחייב להיות על שמו של המבקש.

בעזרת האזור של שירות אישי ביטוח לאומי יכול כל אזרח להיות חשוף למידע האישי שקשור אך ורק בו ולא מידע כללי שכל אחד יכול לראות. זה המקום לבצע איסוף של כל המסמכים הדרושים לקראת הגשת הבקשה לתו נכה לרכב – אישור הוועדה הרפואית להכרה בלפחות 60% נכות, ריכוז כל המסמכים הרפואיים שמוכיחים את המצב הרפואי המדובר וכל אישור או מסמך נוסף שעשוי להידרש.

 את התו עצמו צריך להגיש דרך מערכת הבקשות הממשלתית ולאחר שבוצעה התחברות אישית למערכת שאם היא מבוצעת בפעם הראשונה – זה יאריך את התהליך בעוד מספר דקות. לאחר שכל המסמכים והאישורים כבר ניתנו ומופיעים בחלונות השונים של האתר של ביטוח לאומי שירות אישי המערכות השונות מסתנכרנות זו עם זו ואפשר להגיש את הבקשה לתו לרכב ללא עיכובים עם סבירות גבוהה ובטוחה שהתהליך יעבור מהר ובצורה חלקה ואכן הבקשה תאושר והתו יונפק בהצלחה.

 אין ספק שנכים בעלי 60% נכות לפחות או כאלה שמוגדרים כמוגבלים בתנועה חייבים את התו הזה והוא מקל עליהם מאד כאשר הם יכולים לחנות במיקום קרוב ונוח יותר לאן שהם צריכים.

חשוב מאד לדעת שבעזרת האפשרות של ביטוח לאומי מידע אישי לכל אזרח ואזרח אין ספק שהרבה יותר קל לבצע פעולות או לקבל אישורים שבעבר היו נחשבים ליותר מורכבים להשגה. המוסד לביטוח לאומי, בכך שהוא מאפשר לאזרחים לבצע פעולות באופן עצמאי מקל מאד על העבודה של הפקידים בלשכות השונות ברחבי הארץ ובעצם מאפשר קבלת שירות פרונטאלי רק למי שבאמת חייב להגיע ללשכה ולא יכול להסתדר עם רשת האינטרנט או שאין היא זמינה עבורו.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>