ביטוח לאומי וקצבאות הוקרה

ביטוח לאומי וקצבאות הוקרה

קראו על המחווה המרגשת של ביטוח לאומי בקשר לאנשים שבזכותם אנחנו כאן.

ביטוח לאומי אזור אישי

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף במדינה אשר מסייע לאנשים במצבים שונים בחיים, מאפשר להם לקבל הטבות כספיות במקרים מסוימים או דואג להם לפרנסה במקרים אחרים. כאשר מדברים על הוקרה מתכוונים לשתי אפשרויות מעניינות שבדרך כלל הציבור הרחב פחות מכיר – האחת היא הרוגי מלכות וכאן נכנס הנושא של הוקרה, שכן מדובר באדם שנהרג או הוצא להורג במדינה אחרת בשל זיקה למדינה ישראל או פעילות ציונית יהודית. מכיוון שמדובר באנשים שכבר מוגדרים כמתים הרבה מאד שנים הרי שאין איך לפצות אותם או להעניק להם סיוע כספי ולכן השמות שלהם ופועלם מצוינים באתר אינטרנט של ביטוח לאומי. 

גם ההכרה באיחור היא סוג של מחווה חשובה, בעיקר כאשר מדובר כאמור בפעילות ציונית ובציון אנשים שבזכותם מלכתחילה הוקמה המדינה. המקרה השני הוא חסידי אומות עולם – אנשים שהוכרו על ידי יד ושם ככאלה שבזכותם ניצלו חייהם של יהודים בזמן השואה. אם חסיד אומות העולם עצמו נמנה בין החיים הוא זה שיהיה זכאי לתגמולים כספיים מהמוסד לביטוח לאומי ובמידה שלא – התגמולים יגיעו לשאריו החוקיים.

קראו גם על אתר שירות אישי של ביטוח לאומי >>>

מדינת ישראל יודעת להכיר בתרומתם של אנשים לעצם הקמתה. גם אחרי מעל 70 שנה – אין זה מובן מאליו כלל וכלל שהמדינה אכן קיימת, שעריה פתוחים בפני יהודים שמגיעים אליה מכל הארצות והיא מהווה מפלט ומקלט לכל יהודי בתפוצות שלא מסתדר במקום אחר ולא מצליח למצוא את מקומו האמיתי. המדינה קיימת בזכות הרוגי המלכות ואסירי ציון וכמובן שחיים כאן אינספור אנשים שהעמידו צאצאים ושושלת מרשימה רק מעצם זה שהצילו אותו בזמן השואה והוא יכול היה לעלות לישראל. דרך אתר ביטוח לאומי אפשר להתוודע לאותם הרוגי מלכות ולהתרשם מקורות החיים שלהם ומהפעילות הציונית שלהם.

מדובר במחווה מרגשת ומעניינת ובשנים האחרונות יש יותר ויותר מודעות לאנשים אלה ולתרומה שלהם להקמת המדינה ולשגשוג העם היהודי בה. כאשר מוסד חשוב כמו הביטוח הלאומי מפנה אזור שלם באתר הרשמי שבו אפשר להכיר את הרוגי המלכות ולהתרשם מהקרבת החיים שלהם למען המדינה והיהדות – אי אפשר שלא להתרשם ולחוש גאווה גדולה.

אדם שסבור שמי מבני המשפחה שלו שכבר לא בחיים וכלל לא זכה להגיע לישראל יכול לבצע את התחקיר המשפחתי שלו על מנת להבין מה קרה בחייו של אותו אדם וכך לבדוק את האפשרות שהוא יקבל הכרה והוקרה כהרוג מלכות. הכרה במצילי יהודים בשואה כחסידי אומות עולם מתבצעת על ידי ארגון יד ושם. עם אישורים או מסמכים כאלה ואחרים צריך לבצע זימון תור ביטוח לאומי, להגיע אל מי שעוסק בתחומים מיוחדים אלה, להגיש את המסמכים ולבקש את ההכרה וההוקרה עבור אותו אדם.

פקידי המוסד לביטוח לאומי יבחנו את הבקשה, יבחנו את האישורים או האסמכתאות שהוצגו לפניהם ויעדכנו את האזרח שפנה אליהם בהחלטה האם אכן מי שמדובר בו יכול להיות מוכר כהרוג מלכות או חסיד אומות עולם. הכרה בהרוגי מלכות היא הכרה של כבוד וגאווה לבני המשפחה, אם יש להם, שחיים בישראל ולבטח יודעים להעריך את הקרבתו של האהוב שלהם למען המטרה של הקמת מדינת ישראל והפעילות הציונית. ההכרה בחסידי אומות עולם משמעותית יותר בשל התגמולים הכספיים שיינתנו לו או לה ובמקרה שאינם בין החיים – לאלמן או האלמנה ולילדים המשותפים.

יש דברים שהזמן שעבר כבר לא מאפשר לטפל בהם בצורה מעשית, כמו במקרה של הרוגי מלכות. מכיוון שהריגתם בוצעה על אדמה זרה, במקרים רבים עוד לפני הקמת מדינת ישראל, הרי שכל מה שנותר זה להכיר בפועלם ובתרומה שלהם לפעילות הציונית של הישוב היהודי ולתמיכה בו. לעומתם, חסידי אומות עולם נחשבים בראייה החברתית כמצילי נפשות, מלאכים של ממש, אשר בזכותם ניצלו חייהם של אנשים רבים ומעבר לזה – כל אדם שניצל יכול היה להקים משפחה – להוליד ילדים שאחר כך הולידו נכדים, שבתורם הולידו נינים.

מכל יהודי שניצל בתקופת השואה הוקם עץ משפחתי מרשים וחשוב ויש אינספור עצים כאלה ואלפי אנשים שחיים בישראל בזכות כל יהודי שניצל. מכאן שמוסדות המדינה לא יכולים להתעלם מאנשים חשובים אלה וגם אם לא מדובר בתגמול כספי (שלא תמיד יש למי לתת אותו) הרי שההכרה וההוקרה הן החשובות והן אלה שעושות את ההבדל בין מי שיודעים שהסב גאווה לבין מי שיכול היה להישאר אנונימי.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>