אזור אישי של ביטוח לאומי: מדריך למתחילים

אזור אישי של ביטוח לאומי: מדריך למתחילים

ביטוח לאומי אזור אישי – איך להתחבר אל שירות אישי של ביטוח לאומי ואיזה פעולות אפשר לעשות בו? מרכז הידע הישראלי בפרוייקט הסברה יוצא דופן על המערכת ששינתה את כללי המשחק בביטוח לאומי בעשרים השנים האחרונות.

ביטוח לאומי אישי
מדריך - איך להתחבר אל אזור אישי של ביטוח לאומי?

כדי להגיע אל אזור אישי של ביטוח לאומי צריך קודם כל להגיע אל אתר ביטוח לאומי.

בהמשך, לחצו על התפריט העליון – כפתור שירות אישי.

כדי להתחבר לאתר שירות אישי של ביטוח לאומי יש 2 אפשרויות:

1.כניסה עם קוד חד פעמי – הזינו את מספר הזהות שלכם, ואחרי זה בחרו את הדרך בה תרצו לקבל את הקוד. האפשרויות הן דרך מסרון, שיחה קולית או הדואר האלקטרוני.

2.האפשרות השנייה, והמומלצת יותר למי שצריך להיכנס בדחיפות אל אתר ביטוח לאומי, היא לבחור בכניסה עם סיסמה. כדי לעשות את זה, צריך להזין את קוד המשתמש והסיסמא האישית שלכם. במידה ועוד לכם חשבון בביטוח לאומי, לחצו על כפתור "הרשמו עכשיו" שמופיע בחלק העליון של העמוד.

אחרי שתלחצו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים, ותקבלו את הקוד האישי שלכם.

אגב, אם בעבר כבר פתחתם חשבון ואתם לא זוכרים את הפרטים שלכם, תוכלו לבצע שחזור סיסמה וקוד משתמש.

אגב, אם בעבר כבר פתחתם חשבון ואתם לא זוכרים את הפרטים שלכם, תוכלו לבצע שחזור סיסמה וקוד משתמש.

איך? על ידי בחירה באפשרות "שכחתי סיסמה או קוד משתמש" בדף הכניסה לאתר שירות אישי.

אתם צריכים להזין את הנתונים האישיים שלכם, כמו שדיווחת ברישום לאתר. אחרי שתכניסו אותם, ישלח אליכם קוד זיהוי זמני באמצעות מסרון או אל המייל.

אחרי הזנת קוד הזיהוי הזמני שקיבלתם, יוצגו לפניך פרטי הזיהוי החדשים – קוד משתמש וסיסמה זמנית לכניסה למערכת. ובהמשך תוכלו לבחור סיסמא משלכם.

איזה פעולות אפשר לעשות באתר?

על פי חלק האודות באתר שירות אישי, סל השירותים הקיים באתר הוא:

הצגת נתוני הביטוח – תושבות מעמד ועיסוקים.

אישורים – אפשרות הדפסת אישורים במדפסת הביתית.

מכתבים – צפייה במכתבים שנשלחו אליך מביטוח לאומי בשנתיים האחרונות.

בירורים בעניין קצבאות – מצב הטיפול בתביעתך, פירוט התשלומים ששולמו לכם.

גבייה – דף חשבון, יתרות חובה/זכות, מקדמות, חיובים עתידיים, ועוד.

פירוט חובות בגבייה ובקצבאות.

לוח מודעות ותזכורות אישי.

הנפקת קוד סודי לשימוש במוקד הטלפוני ובעמדות לשירות עצמי.
קישורים לאתר הכללי של המוסד לביטוח לאומי ולאתר התשלומים.

מה עושים אם השירות לא מתקדם אחרי הזנה של תאריך הנפקת ת.ז?

אם הקלדתם תאריך הנפקת ת.ז והשירות לא מתקדם, דעו שהמערכות הדיגיטליות מזהות רק תאריך הנפקת תעודת זהות עדכנית שמעודכנת בביטוח לאומי.

אם מדובר בתעודת זהות ביומטרית – יכול להיות שהתעודה לא הופעלה ברשות האוכלוסין. במקרים כאלה אפשר לפנות למוקד רשות האוכלוסין בטלפון מספר 3450* או באינטרנט.

שימו לב, שרק אחרי הפעלת התעודה, התאריך יתעדכן בביטוח לאומי לאחר מספר ימים.

אם מדובר בתעודה ישנה מאוד (שהונפקה בשנות ה-70 וה-80) אין תאריכי הנפקה. במקרים אלה אין אפשרות להנפיק את הקוד אינטרנט באמצעות האתר אלא רק ע"י הגעה לסניף.

מה עושים אם רוצים לשלוח מסמכים נוספים חוץ ממה שדרשה המערכת?

באזור האישי מופיעים המסמכים שפקיד ביטוח לאומי מבקש לקבל כדי להשלים את הטיפול בתביעתכם.

אם אתם מעוניינים לשלוח מסמכים נוספים – אפשר לעשות זאת באמצעות דרך שירות שליחת מסמכים שנמצא כאן.

איך מעדכנים את כתובת המייל ופרטים נוספים?

באזור האישי, בתפריט בצד ימין, ניתן ללחוץ על פרטים אישיים, על "עדכון פרטי התקשרות" ועל "שינוי פרטי התקשרות".

בשלב הראשון יש לעדכן את הדואר האלקטרוני. האפשרויות שיופיעו על המסך הן: "

– אני מאשר/ת שכתובת הדואר האלקטרוני שלי היא: …",

– "אין לי כתובת דואר אלקטרוני או שאיני מעוניינ/ת להשתמש בה",

– "ברצוני לעדכן את כתובת הדואר האלקטרוני שלי".
לאחר לחיצה על "ברצוני לעדכן…" ניתן להזין כתובת דואר אלקטרוני חדשה. לאחר הזנה יופיע מסך שבו יהיה על המבוטח להקיש קוד אימות שנשלח אליו לדואר האלקטרוני.

לאחר הקשת קוד האימות ניתן לעבור למסך הבא שבו יש להזין את מספר הנייד.

בדומה לשלב הקודם, גם בשלב של הזנת מספר הנייד יופיעו האפשרויות הבאות:

– "אני מאשר/ת שמספר הטלפון הנייד שלי הוא: …",

– "אין לי טלפון נייד או שאיני מעוניינ/ת להשתמש בה",

– "ברצוני לעדכן את מספר הטלפון הנייד שלי", וגם כאן יהיה צורך להקיש קוד אימות שיישלח למבוטח בהודעת SMS לנייד.

בשלבים הבאים ניתן לעדכן גם את מספר הטלפון הנייח (או לעדכן שאין) ואת הכתובת למכתבים ללא צורך בהקשת קוד אימות.

בשלב האחרון יש ללחוץ על "אישור" כדי לאשר את השינויים או לחלופין על "קודם" כדי לחזור אחורה ולבצע תיקונים במידת הצורך.

איך מעדכנים את כתובת המייל ופרטים נוספים?

בתפריט בצד ימין, יש ללחוץ על "העלאת מסמכים" ולבחור את הנושא הקטגוריה וסוג המסמך. לאחר מכן יש ללחוץ על "צרף קובץ" ולבחור את הקובץ השמור במחשב או בנייד.

מסמכים נדרשים:
במידה וקיימת דרישה במערכת למסמכים, לא ניתן יהיה להעלות מסמכים אחרים באופן מקוון עבור הנושא שבו קיימת הדרישה.

כאשר קיימת דרישת מסמכים , יש להיכנס ל"מסמכים נדרשים" ובתחתית הדף ללחוץ על "העלה קובץ".

לאחר לחיצה על "העלה קובץ" יופיע מסך עם רשימת המסמכים הנדרשים וכפתור שנקרא "בחר קובץ". יש ללחוץ על הכפתור כדי להעלות את הקובץ מהמחשב או הנייד, ולסמן מתוך הרשימה את המסמך שהועלה. בהמשך יש ללחוץ על "שלח".

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ביטוח לאומי ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!