קצבאות לגיל השלישי בביטוח לאומי

קצבאות לגיל השלישי בביטוח לאומי

התשלום והקבוע של בני הגיל השלישי אל ביטוח לאומי דרך תלוש השכר לאורך השנים יוודא שאותם מבוגרים יוכלו למצות את הזכויות המגיעות להם ברגע האמת. איך זה עובד בדיוק? המשיכו לקרוא.

תוכן עניינים בכתבה: קצבאות לגיל השלישי

ביטוח לאומי

קצבאות – הגיל השלישי

המוסד לביטוח לאומי, כשמו כן הוא, אמון על הבטחת הקיום הבסיסי של אזרחי המדינה ללא קשר לגיל שלהם, למקום המגורים או למצב הבריאותי שלהם. כאשר מדובר באנשים בגיל השלישי אין ספק שעניין זה מקבל משנה חשיבות, זאת בשל העלייה בתחלואה או בקושי להתפרנס בגילאים אלה.

בארץ יש אינספור אנשים בגילאי הפרישה מהעבודה שמוצאים את עצמם מחויבים להמשיך לעבוד בשל היעדר מקורות הכנסה כך שהם חייבים להמשיך ולפרנס את עצמם גם בתקופה שבה הם צריכים לנוח וליהנות מפרק זה של החיים שלהם. התשלום הרציף והקבוע שלהם של ביטוח לאומי דרך תלוש השכר לאורך השנים יוודא שהם יוכלו למצות את הזכויות המגיעות להם ולכן חשוב מאד לדעת מה מגיע להם כדי לעקוב אחרי הגעת התשלומים השונים במועדם. אנשים בוגרים מאופיינים גם בגיל מתקדם וגם לעיתים קרובות במצב בריאותי בעייתי ולכן במיוחד עבורם חשוב לדעת איך המוסד לביטוח לאומי עומד לרשותם ויסייע להם.

איך בכלל יוצרים קשר עם המוסד לביטוח לאומי?

למרות פערים טכנולוגיים יש לא מעט אנשים בגיל השלישי שגולשים באינטרנט ובקיאים בהתנהלות של אתרי אינטרנט רשמיים. הם יכולים ליצור לעצמם חשבון דרך ביטוח לאומי אזור אישי באתר הרשמי, וכך יוכלו להתעדכן בסטטוס שלהם ברישומי המוסד ולוודא שכל הפרטים שלהם אכן מעודכנים. הם יוכלו לעקוב אחרי תשלומים שהם מקבלים, יש שם אזור של יצירת קשר אישי וכמובן שאם הם מגלים שיש להם חוב הם יכולים לשלם אותו על המקום ללא עיכוב.

אנשים אלה יוכלו גם ליצור קשר טלפוני עם המוסד על מנת לברר כל מה שחשוב להם ואם הם עדיין מתנהלים בצורה עצמאית הם גם יכולים למצוא את לשכות המוסד לביטוח לאומי ואת הפריסה הארצית שלהם על מנת לפנות ולקבל את המענה הדרוש. בשנים האחרונות לא מתקבלים בסניפי המוסד לביטוח לאומי אנשים שמגיעים אלא רק לאחר זימון תור ביטוח לאומי. כך אפשר לווסת את כמות האנשים שמגיעה, להתאים אותה לשעה ביום, לפזר את הגעת האנשים כך שלא ייווצרו תורים ארוכים ובאופן כללי הרי שיש בזה כדי לייעל את העבודה של צוות הפקידים במקום.

רשת האינטרנט לשירותם של אנשי הגיל השלישי

מה שמעניין את אנשי הגיל השלישי הוא העברת הכספים עבור הקצבאות שהם זכאים להן – קצבת זקנה, קצבת נכות או ניידות או כל קצבה אחרת שהם מקבלים בשל מצבם הבריאותי, בשל גילם או בשל כל אירוע אחר שהתרחש בחייהם ומזכה בקצבה.

אצל רובם הגדול של אנשי הגיל המבוגר קצבאות אלה דואגות לכך שהאנשים יקיימו את עצמם בכבוד וביחד עם תשלום הפנסיה (בתקווה שיש להם) הם מגיעים לסכומי כסף שמסייעים להם להתמודד עם היומיום ומהווים ביחד הכנסה שוטפת ראויה למחייה רציפה. זו הכוונה של המוסד או אתר ביטוח לאומי – להחזיר לאנשים אלה ולגמול להם על שנים רבות של תשלומים שוטפים. אפשר לומר שכל התשלומים שהם העבירו דרך תלושי השכר שלהם לאורך השנים מוחזרים להם כעת ומסייעים להם להתקיים בכבוד.

כאשר הם יודעים בדיוק איזה תשלום מגיע ומתי – הם יכולים לעקוב אחרי הגעת התשלומים וללא ספק הם יבלו את שנות החיים בגיל השלישי בראש שקט ובשלווה שיש מי או מה שדואג להם ולמחייה הקיומית שלהם.

האם רשת האינטרנט מתאימה לאנשי הגיל השלישי?

יש מי שיגיד שאנשי הגיל השלישי מתקשים להבין את אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ולכן יעדיפו להמשיך ולהגיע לסניפים הפזורים בכל הארץ. יתכן ויש בזה מן האמת אך בכל מקרה אם אנשים צעירים יותר שמסתדרים טוב יותר עם הטכנולוגיה לא יגיעו פיזית אל הסניפים הרי שיהיה פנאי גדול יותר של הפקידים לתת שירות מצוין לאנשים המבוגרים שמתקשים להגיע לסניף ולכן אם כבר הגיעו – ייתכן והיה להם חשוב והם עשו קצת מאמץ לשם כך.

מכאן שגם אם לא לשמה – הרי שהאזור האישי באתר של המוסד לביטוח לאומי מסייע, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף לאזרחים שבגיל השלישי וכך הם יכולים לדעת שיש להם איך לפנות למוסד והם לא יוותרו על מיצוי הזכויות שמגיע להם, כמו לכל אזרח במדינה ואפילו יותר.

שימו לב: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינו מידע או ייעוץ משפטי בשום צורה. הכתוב לא מחליף התייעצות עם עורך דין או בעל מקצוע בתחום ולא מכוון לייעוץ בשום אופן. המטרה שלנו באתר מרכז הידע הוא לעזור לכם להתמצא במידע הרב שנמצא ברשת, ולתת מענה אמין ככל האפשר למידע שאתם זקוקים לו.

עוד עניינים מעניינים במרכז הידע:

ביטוח לאומי טלפון

סקירה מקיפה של מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי המספק מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב, כגון קצבאות, הטבות, ושירותים נוספים. על מנת לקבל את השירותים הללו, הציבור יכול ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון של ביטוח לאומי. בכתבה זו נסקור באופן מקיף את מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של המוסד הממשלתי – אולי החשוב ביותר.

להמשך קריאה >>
אתר ביטוח לאומי

אתר ביטוח לאומי – מאז ועד היום

אתר הביטוח הלאומי הוא כלי חשוב עבור מיליוני מבוטחים בישראל. האתר מספק מידע עדכני על זכויות ושירותים, ומאפשר לבצע מגוון פעולות באופן מקוון, ללא צורך לבקר בסניף הביטוח הלאומי.
האתר עבר מספר שינויים משמעותיים לאורך השנים, כולל שיפור הנגישות, הוספת שירותים דיגיטליים, ושיפור חווית המשתמש. בכתבה קצרה, אך מרתקת, סיפרנו מה בדיוק קורה היום באתר הביטוח הלאומי, ולאן פניו של ממשק האונליין מועדות?

להמשך קריאה >>

מחפשים עורך דין לענייני משפחה ברמה הגבוהה ביותר? התקשרו עכשיו לעורך דין אמיר בר-לב.

מעל 28 שנות ניסיון רק בדיני משפחה!